fbpx

הבלוג שלנו

איך לתכנן נכון את תקציב הפרסום לשנת 2020

 
אז מה משותף לכל החברות הגדולות במשק ושעסקים קטנים – בינוניים פשוט מפספסים?

חברות גדולות – תכנון תקציב פרסום שנתי מדויק, שמתבסס על מחקר מתחרים ועל מגמות במנועי חיפוש ורשתות חברתיות. שפוגע בול בצורך האמיתי ובקהל יעד.
 
ומה עסקים קטנים – בינוניים עושים?
 
בגדול – רצים. בלי להסתכל, בלי לתכנן קדימה, בלי להבין כמה באמת תקציב דרוש להם ואיך למען השם אפשר למדוד את זה.
 

אבל נחשו מה – יש דרך להפוך את הכאוס לסדר. לתכנן את תקציב הפרסום שלכם בצורה שיטתית, אמיתית, מדודה והכי חשוב – מבוססת על נתונים אמיתיים.

 
 
שלב 1 – סקירה על הוצאות פרסום של השנה החולפת. 
 
פתחו קובץ אקסל ובו תציינו את כל הוצאות הפרסום של 2019. מה הרשימה יכולה לכלול? ה-כ-ל.
מנויים לכלים דיגיטליים (Zapier, מערכת דיוור, ADOBI או תוכנת עריכת וידאו וכו'), דמי ניהול עבור משרד פרסום שטיפל בכם, תשלום לפרילאנסרים ונותני שירות, תשלום עבור המדיה (גוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת שבה פרסמתם), דמי אחסון אתר, רישום דומיין וכו'.
 
סכמו את סכום ההוצאות הכללי. עכשיו אתם יודעים כמה באמת הוצאתם על הדבר הנפלא הזה שנקרא "שיווק".

עצלנים? זה בסדר. עשינו לכם כבר טבלה בסיסית כזו שתוכלו להוריד ולמלא כאוות נפשכם. הורידו את מסמך הוצאות פרסום כאן 

עכשיו החלק הכיפי לאלו שיודעים למדוד החזר השקעה. אלו שלא – יוסטון, יש לנו בעיה.

 
שלב 2 – דברי בציונים גברת, דברי במספרים 
 
עסקים קטנים – בינוניים הרבה פעמים מסתמכים על תחושות. כלומר, יש טלפונים / אין טלפונים, הם מכרו אתמול אז כנראה שהכל בסדר, "עכשיו קיבלתי טלפון, עכשיו!"
אבל להסתמך על תחושה משאיר אתכם רק עם… תחושה. לא עם נתון אנליטי מובהק שמודד באמת כמה קיבלתם כתוצאה מאותה הוצאה גדולה.
לפני שאתם עולים שוב בפרסום, וודאו שכל הפיקסלים (סינית? אז מדובר על קוד מעקב והמרה שיש להטמיע באתר ושמודד את אפקטיביות הפרסום שלכם) מכל ערוצי הפרסום מחוברים באינפוזיה לאתר ולדפי הנחיתה. כלומר, שברגע שנכנס טלפון / טופס צור קשר / מכירה באתר / הירשמות לניוזלטר – קוד הפיקסל שלכם יזהה אותו בהצלחה וכך תוכלו לספור את ההמרות האמיתיות של הקמפיין.
 

ככה זה נראה בקמפיין גוגל של לקוח שלנו לפני שהתחלנו לעבוד יחד (מאי 2019) ובניהול חברה אחרת. 

1.12% המרה, בתקציב של 5.76K 
מלא אה? לא נראה טוב בעיני הלקוח. בצדק.
 
 
 
ואז הוא פנה אלינו והתחלנו לעבוד. 
 
אלו הנתונים של חודש ספטמבר 2019 רבותיי בניהולנו: 
 
 
חצי תקציב, פי 25 המרות. אמנם התחום תחרותי ועלות קליק יחסית גבוהה בתחומו, אבל ההחזר השקעה מכל מכירה הוא עצום. 
סיפקנו לו המון לידים ביחס לתקציב קטן וכתוצאה המון סגירות ולקוחות חדשים ששווים הרבה כסף. 
 
 
מה מדדנו? הכל. שיחות מחייגן מובייל, טפסים בצור קשר, הטמענו מספר טלפון שמשתנה לפי מקור הפרסום, שיחות מתוספי מודעות ועוד. 
 
 
לסיכום סעיף זה, חשוב למדוד המרות בצורה מקסימלית כדי למטב את התקציב לפי מקורות הפרסום, כדי שכל שקל שתוציאו יהיה עם לוגיקה שמבוססת על נתוני עבר! 
 
שלב 3 – שדרוג נכסים דיגיטליים 
 
שפרו את כל מה שאתם יכולים כדי שהפרסום הממומן שתעשו יהיה מגובה בתשתית שיווק חזקה וממירה. מה אפשר לעשות? וואו, הרבה. אבל הנה רשימה קטנה: 
 
שיפור מהירות אתר האינטרנט שלכם לעד 2 שניות (נסלח לכם גם ב-3 שניות), וודאו שיש לכם עמוד תודה אחרי שליחת טופס באתר ושכל הטפסים אכן מפנים אליו (כדי שהפיקסל יוכל לעבוד), חידוד מסרים באתר ובקמפיינים, טירגוטים וקהלי יעד חדשים ויצירת קהלים דומים (LOOKALIKE) מתוך הקהל שצברתם השנה, מחקר מתחרים רענן וחדש, מחקר ביטוי מפתח ומונחי חיפוש בגוגל ADS חד כתער, ניקוי רשומות לא רלוונטיות במערכת הדיוור (כאלו שבכלל לא פותחים את המייל שלכם כבר שנה וחצי, למשל), לתכנן אוטומציית מסרים חדשה במערכת הדיוור לקהל חדש, בחינה מחדש עם משרד הפרסום או הגורם המטפל בכם לקביעת מטרות ויעדים וסקירה על השנה שהיתה. 
 
וזה רק על קצה המזלג בעולם הענקי הזה שנקרא שיווק דיגיטלי. אבל צריך להתחיל, לסמן צ'ק על מה שהצלחתם לעשות ולעבור לדבר הבא. 
 
שלב 4 – לפי מה תקבעו את תקציב הפרסום השנתי שלכם? 
 
האמת שכבר כתבתנו על הנושא הזה במאמר הזה כאן על תכנון תקציב פרסום אבל בגדול? אתם רוצים להקדיש לפחות 5% מהמחזור שלכם על הוצאות שיווק ופרסום. אנחנו ממליצים על 10% אבל זו נקודה רגישה אצל לא מעט לקוחות. אנחנו למדנו שצריך לעבוד בהדרגתיות עם רוב הלקוחות. כלומר, להתחיל בקטן, לעשות תיאבון ולזכות באמון שלהם דרך עבודה קשה ואז התקציב משתחרר וכולם מרוצים. 
חשוב להקדיש תקציב פרסום יפה שייתן כלים למשרד הפרסום שלכם. אבל צריך לעשות את זה נכון. לא בכל מחיר. וודאו שאתם מרגישים נוח עם הספק הנוכחי שלכם, שאתם מקבלים דו"חות בזמן ושולטים במצב, גם אם לא מנהלים אותו. 
 

שלב 5 – קביעת מטרות ריאליות, אבל גבוהות ככל האפשר. 

כשאנחנו מגיעים לאיזשהו רף של מחזור חודשי או לקוחות שגייסנו למשרד שלנו, אנחנו אוטומטית מקפיצים את היעד החדש שלנו ותולים אותו בכל פינה. 

אנחנו ממליצים לעבוד ככה בשיתוף הפעולה בין הלקוח לבין המשרד פרסום. הלקוח מכר עשרות אלפי שקלים בבלאק פריידי?

יופי, בבלאק פריידי הבא אנחנו רוצים להכפיל את המספר הזה! תגידו את זה ללקוח, שהלקוח ידרוש את זה מכם. זה בסדר גמור. 

 גילינו שאם רואים ביעדים סוג של משחק / אתגר משותף, גם אם לא נוגעים ביעד הזה, מתקרבים אליו מאד. הדיגיטל הוא מגרש שעשועים אחד גדול 🙂

 

שלב 6 – עבדו מסודר. עבדו עם גאנט תקציב פרסום! 

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו

בואו נטיס את העסק שלכם!

מלאו פרטים ואנחנו על זה.