הבלוג שלנו

המדריך המלא ל- Disavow Links Tool

 

המדריך המלא ל- Disavow Links Tool

מאמר אורח מאת: דניאל זריהן

דמיינו את המצב הבא: אתם נמצאים באירוע ואחד מהאנשים שהגיעו אליו מחליט, בשל סיבות אלו או אחרות, להיצמד אליכם ולנסות להפוך להיות "חבר" שלכם. אתם לעומת זאת, לא מרוצים במיוחד מהעניין ורוצים להתרחק ממנו ויפה שעה אחת קודם משום שתוך זמן קצר הבנתם שהוא יכול להזיק לכם.

ניתן להשוות בין המצב שתואר ובין סיטואציה בה אתרים מסוימים נכנסים אל האתר של העסק שלכם ואתם כלל לא מעוניינים שהם יכנסו אליו משום שהם לא איכותיים ואפילו פוגעים באתר שלכם.

הקישורים הללו נכנסים אל האתר על ידי שימוש בקובץ, אותו קובץ כולל רשימה של דומיינים או דפים שבתוכם הקישורים נמצאים. באמצעות Disavow של גוגל ניתן לפתור את העניין.

כיצד ה- Disavow של גוגל יכול לעזור לכם ואיך ניתן לדעת שמדובר על קישורים בעייתיים?

ה- Disavow של גוגל יכול לסייע לכם ב-2 מקרים מרכזיים – המקרה הראשון חל על מצב שבו האתר שלכם נענש ידנית בשל כמות גדולה מדי של קישורים נכנסים באיכות נמוכה, במצב זה יהיה ניתן לבטל את ההשפעה המזיקה של הקישורים על האתר בעזרת שימוש בכלי.

המקרה השני חל על מצבו שבו האתר שלכם החל לרדת בדירוג ואתם סבורים שהסיבה לכך היא עודף בקישורים שאיכותם נמוכה. גם במקרה זה יהיה ניתן להשתמש ב – Disavow של גוגל כדי לבטל את השפעתם של הקישורים הבעייתיים.

אחת השאלות שעולות בקרב מקדמי אתרים היא: "כיצד ניתן לדעת שבאמת מדובר על קישורים שמזיקים לאתר?", התשובה לכך היא שקיימים לא מעט גורמים שמעידים על כך שהקישורים בעייתיים. להלן מספר גורמים שיכולים להעיד על כך שהקישורים שנדחפים אל האתר שלכם גורמים לכם נזק:

  • הקישור נמצא בעמוד שמכיל הרבה קישורים
  • אין קשר בין הקישור ובין הדף בו הוא נמצא
  • הקישורים נקנו

ולמה הקישורים בכלל מגיעים אל האתר?

הקישורים יכולים להגיע אל האתר באופן לא מכוון, או במילים אחרות – בעל האתר שיצר את הקישורים לא דאג לכך שהם יהיו איכותיים, אך הוא לא התכוון לעשות זאת.

במקרים אחרים הייתה המטרה של בעל האתר או אדם אחר לפגוע באתר. השיטה המאוד לא נחמדה הזו (בלשון המעטה) מכונה בשם: "קידום אתרים שלילי", ולאחר שמאחלים לאותו אדם רע שיצר את הקישורים הללו לבריאות, יש לנפנף אותם במהירות האפשרית. למידע נוסף קידום אתרים אורגני.

במידה שמישהו באמת מנסה לפגוע באתר, וודאי שיתעורר רצון לדעת במי מדובר. ניתן לדעת מיהו האתר שיצר את הקישורים באמצעות מספר כלים. הכלי הראשון הוא: Search Console של גוגל, מדובר על הכלי המרכזי והוא זוכה להמלצות של גוגל. יחד עם זאת, לא מעט פעמים עשוי הכלי להחסיר מידע שכלים אחרים יכולים לספק. בין הכלים הנוספים שיכולים לסייע בזיהוי האתר המקשר ניתן לציין את: MOZ ו-  Ahrefs. כדי לקבל את מלוא המידע רצוי להשתמש בכלים שונים.

וגוגל לא מזהה את כל המצב הבעייתי הזה? איפה הגננת של הגן הזה כשצריך אותה?

הטענה של גוגל היא שהוא כן מזהה מצבים בהם מתחרים של עסק מנסים לפגוע בו, ולמרות זאת, רצוי לקחת את הטענה בערבון מוגבל משום שלא תמיד ניתן להיות בטוחים לגמרי, בכל זאת מדובר על תחום שרווי באלגוריתמים שאינם פשוטים.

וכמה זמן ייקח עד שיהיה ניתן לראות שיפור?

גוגל אומנם עורך עדכונים במהירות רבה יותר מאשר בעבר, אך למרות זאת, עשויים השינויים להופיע לאחר זמן מה.

ישנן מספר סיבות שיכולות לגרום לכך שהשינויים לא מופיעים במהירות. סיבה אפשרית היא שהקישורים בכלל לא השפיעו על האתר באופן שלילי, לפעמים הם בכלל לא משפיעים משום שגוגל לא מתייחס אליהם. כמו כן, לא תמיד ניתן לדעת האם הקישור מיטיב עם האתר או מזיק לאתר, לא תמיד התשובה חד משמעית.

במקרה שאחד מהאלגוריתמים של גוגל גרם לירידה בדירוג של האתר, לא תמיד ניתן לדעת שהמצב תוקן. אלגוריתם שיכול להיות קשור לכך הוא פינגווין, אך סביר להניח שיש אלגוריתמים נוספים שמזוהים עם קישורים שרמתם נמוכה.

להתמודד עם הקישורים הבעייתיים בצורה היעילה ביותר

Disavow Tool הינו כלי מעולה שיכול לסייע מאוד במקרים של קישורים בעייתיים. יחד עם זאת, לא תמיד הוא פותר את כל הבעיות ולכן כדאי ברוב המקרים לפנות אל מקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון.

מקדם אתרים שמקפיד להישאר מעודכן בנוגע לכל השינויים שחלים בתחום קידום אתרים יכיר את הכלים האיכותיים והיעילים ביותר וידע מתי נכון לשלב ביניהם כדי לקבל את התמונה הגדולה.

מקדם אתרים מיומן יוכל גם לפעול במהירות, פעמים רבות זמן התגובה קריטי ביותר ופעולה מהירה עשויה להסיר מכשולים בהמשך.

ניתן להבין שתהליך הקידום אינו עובד באופן ישר ותמיד צריך להישאר עם היד על הדופק. מקדם אתרים שנוהג בערנות יוכל לזהות את המצבים הבעייתיים שיכולים לצוץ בדרך ולטפל בהם במהירות ובצורה הטובה ביותר.

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו