הבלוג שלנו

OFF-TOPIC: נטישת לקוחות? הנה כמה דברים שתצטרכו לעשות אחרת

 

כולם יודעים שהדרך של כל עסק לגדול היא שימור, שימור ועוד פעם – שימור לקוחות.
היכולת לגייס עוד ועוד לקוחות בתוספת הלקוחות הקיימים, הופכים כל עסק לריווחי יותר, גמיש יותר ובעל תזרים טוב יותר לאורך זמן.

בין אם אתם עסק שנותן שירותי B2B בריטיינר, מוכר מוצרים או אפילו מסעדה ואולם אירועים – ככל שתשמרו את הלקוחות הקיימים בצורה האופטימלית ותמנעו נטישת לקוחות, תוכלו באמת לגדול. אז בואו נתעכב על המושג המפחיד הזה שנקרא "נטישת לקוחות".
הנה ה- 50 סנט שלנו על הנושא ו- 5 דרכים מעולות לשמר את הלקוחות שלכם.

1. תהיו בקשר, לאן נעלמתם? 

בזמן שאתם עסוקים בלעשות את העבודה שלכם עבורם, הלקוחות שלכם לא תמיד יודעים את זה. לכן, אנחנו ממליצים על ערכת דיוור לכל עסק ובכל תחום. שלחו עדכון לפחות פעם בשבועיים על הדברים החדשניים שאתם עושים, תכנונים שלכם לעתיד, case study מעניינים עם לקוחות, הישגים ואפילו הצגת עובדים חדשים שגייסתם לעסק – להנגשת העסק שלכם וליצירת חיבור רגשי עם הלקוחות.
הלקוח יבין שאתם חבר'ה רציניים שאוהבים את מה שהם עושים, ולא רק עושים.
זה נקרא "מקרב" בשפת המכירות – חברו את הלקוח שלכם ליומיום שלכם, הוא ירגיש חלק.

2. תתחילו לתפעל את דף הפייסבוק שלכם! 

הנה החלק שאנחנו אוהבים במיוחד כי זה אחד השירותים שאנו מעניקים ללקוחות שלנו, אבל גם אתם יכולים להזמין את הלקוחות שלכם לאהוב את העמוד שלכם (כן, לייק), לפתוח עמוד אינסטגרם ולהיות פעילים יותר ברשתות החברתיות, צלמו תמונות מהרמות כוסית במשרד למשל ותתעדו על הוייב בארגון שלכם, בעיקר בשביל הלקוחות הקיימים שרוצים לראות את המותג שלכם ולהגיב לו, אבל כמובן שזה כלי מצוין גם ללקוחות פוטנציאליים, אבל זה כבר בניוזלטר אחר 🙂

3. מתנות בחג – ההוצאה הכי משתלמת שלכם. 

בכנות, מה שאנחנו מציעים כאן, זה משהו שלמדנו לפני שנים רבות במשרד פרסום קטן בחיפה, הבעלים היה שולח אלפי מתנות וגימיקים ללקוחות פוטנציאליים (לא לקוחות קיימים) ברחבי הארץ. הוא עשה זאת במשך שנים, עד שלקוחות אלו ממש חיכו למתנה שלהם. בסוף הוא גם גייס אותם, כי זה היה רק עניין של זמן שתחילת הקשר העסקי שהתבסס על מתנות, יהפוך גם לצורך ממשי ולשיתוף פעולה. זה נקרא "חיזור", ותראו לנו אחד שלא אוהב שמחזרים אחריו.

אז פסח בפתח וברכות לחג זה כזה 2001. תחשבו על רעיון מגניב שמתקשר לתחום שלכם ותשקיעו את זה בלקוחות הקיימים שלכם. זה ישמר אתכם חזק חזק בתודעה ויחזק את הקשר החברי ביניכם.

4. גם לקוח קטן רוצה להרגיש גדול

יש לכם תקציבי עוגן של לקוחות גדולים? מצוין! אבל… החיסרון הוא שאם אחד עוזב, אז יוסטון, יש לנו בעיה.
הלקוחות הקטנים שלכם הם לפעמים "הלחם והחמאה" והסך שלהם גדול משאר חלקיו.
אז כדי שאף לקוח לא יעזוב אתכם, אנחנו ממליצים שפעם בשבוע (לפחות) תהיו אקטיביים ותרימו טלפון / שלחו מייל או מבצע במיוחד בשבילם. כמובן, דו"חות קבועים אחת לחודש הם בגדר חובה להדגשת הטיפול הרציני שלכם בהם.

אחרי הלקוחות הקטנים האלו, רודפים לא מעט מתחרים רעבים מעבר לפינה. אז תעשו מאמץ, הוא ישתלם לכם בחידושי החוזה וההתקשרות העסקית מולם.

5. תהיו מתקדמים, בכל הפלטפורמות. 

כולנו רוצים להרגיש שאנחנו עובדים עם הטובים ביותר.
אנו ממליצים שהנוכחות והנראות של העסק שלכם תהיה הקרם דה לה קרם. פה נכנסים אלמנטים ומושגים כמו "ריענון המותג", "מיתוג מחדש" ועוד.

שדרוג האתר שלכם, מצגת חדשה ורלוונטית לפגישות עסקיות, ריענון הלוגו הישן בצבעוניות חדשה, כל אלו ועוד דרכים מעולות לשפר את הנראות שלכם.

קצת כמו ללבוש חולצה חדשה ויוקרתית שקניתם, אתם לא מרגישים מעולה לצאת איתה מהבית? אתם גם תשדרו את זה ללקוחות הקיימים.

בהצלחה! יאללה – לשמר, לשמר, לשמר.

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו