הבלוג שלנו

הדרך לאתר רב-לשוני – כך תוסיפו שפות באתר

אתר רב לשוני – יותר  שפות, יותר חשיפות, יותר לקוחות

מאמר אורח: בתיה בוחניק, Q-Lingua

לעסקים שפועלים ברחבי העולם, גבולות גאוגרפיים אינם מחסום אלא פוטנציאל להרחבת הפעילות וצמיחה משמעותית. המושג "כפר גלובלי" הוא לא קלישאה, הוא המציאות.

כניסה לשווקים חדשים ברחבי העולם מאפשרת הגעה לקהלים חדשים ומאפשרת לעסקים לצמוח בהיקף המכירות ולבנות מותג בינלאומי חזק.

איך ניתן להגיע לקהלים דוברי שפות שונות? באמצעות אתר אינטרנט רב לשוני.

אתר אינטרנט רב לשוני הכרחי להצלחה בינלאומית והגעה לקהלים חדשים בהתאם ליעדים העסקיים.

ביקשנו מבתיה אפשטיין – בוחניק, מנכ"לית ומייסדת חברת התרגום קיו-לינגואה, לכתוב מספר טיפים שיעזרו לכם להבין איך להפוך את האתר שלכם לאתר מרובה שפות.

אז מה היתרונות בהפיכת האתר שלכם לרב לשוני?

  • חווית משתמש נוחה: אתר רב לשוני יספק ללקוחות ולשותפים העסקיים שלכם גלישה נוחה וקלה בשפתם ויבסס מוניטין חיובי כלפי המותג שלכם: משתמשים שקוראים תכנים בשפה שלהם, חווים חווית משתמש קלה ונגישה, שביעות רצון גבוהה, ומרגישים כי העסק מכבד אותם ורואה בהם לקוחות חשובים.
  • שיפור רמת ה- Engagement: אתר רב לשוני מושך תשומת לב, מגדיל את זמן השהייה באתר ומשפר את יחסי ההמרה – גורם למבקרים לבצע פעולות רצויות.
  • קידום עסקי בינלאומי: אתר רב לשוני תורם לקידום המותג שלכם ברמה גלובלית, מגדיל את הנראות שלכם במנועי חיפוש בינלאומיים, מושך לקוחות חדשים ממדינות רבות ובונה יתרון תחרותי משמעותי בשוק הגלובלי.

רוב החיפושים מתבצעים באמצעות מנועי חיפוש, אתר רב-לשוני חושף את המותג שלכם במנועי חיפוש במדינות שונות ולזכות בתנועה ובלידים חדשים.

  • הנגשה ויצירת קהילה: באמצעות תרגום אתר האינטרנט שלכם, תוכלו לתקשר בקלות עם לקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם בשפתם, המידע והשירותים שלכם יהיו מונגשים לקהל רחב ותוכלו לבנות קשרים בינלאומיים וקהילה המחוברת למותג.
  • חיזוק המותג :אתר רב לשוני מייצר הבדלה בולטת מהמתחרים, משדר מקצועיות ומותג מבוסס וחזק, רצינות וגישה בינלאומית, ומושך לקוחות המחפשים שירותים בשפתם.

איך תעשו זאת?

שפות מתאימות לקהל היעד:

שתפו את חברת התרגום שלכם בשפות רלוונטיות לקהל היעד שלכם, בשוק היעד ובפוטנציאל העסקי והתייעצו איתם לגבי בחירת השפות המתאימות לכם.

תרגום מקצועי:

בדקו מול חברת התרגום, שהמתרגמים בעלי שליטה מלאה בשפת המקור ושפת היעד ובקיאים בתחומי הפעילות העסקית שלכם – בין אם מדובר בתחומים רפואיים, משפטיים, פיננסיים, שיווקיים וכן הלאה. בדקו האם החברה מבצעת בקרת איכות לתוצרי התרגום שלה.

לוקליזציה:

וודאו שחברת התרגום המלווה אתכם מספקת שירותי לוקליזציה אשר מותאמים למטרות העסקיות מצד אחד ומצדו השני – דובר את השפה של קהל היעד. תהליכי לוקליזציה נעשים על מנת להבטיח התאמה מדויקת לתרבות ולניואנסים מקומיים כך שהמסרים יעברו באופן קולח, ברור ומותאם לקהלי היעד.

לצורך העניין – חברות רבות אשר פועלות בשוק הבינלאומי מסתפקות באתר רק באנגלית, מתוך חשיבה מוטעית ש"כולם" מבינים אנגלית.

אך בשווקים רבים בעולם – החל מאירופה, דרום אמריקה, אסיה וכו' – השפה השולטת אינה אנגלית, וגם אם הגולש מבין אנגלית – אתר שעבר לוקליזציה לתרבות קהל היעד ולשפת האם שלו – יוביל לחווית משתמש טובה יותר, לזמן שהות רב יותר באתר ולשיפור יחסי המרה וכמובן, יתרון בולט לעומת אתרים אחרים שלא עשו זאת. באמצעות לוקליזציה, ניתן להגביר את נראות המותג שלכם במנועי חיפוש בינלאומיים, למשוך לקוחות חדשים ממדינות רבות ולהגביר את החשיפה. 

ניהול ותחזוקה:

עדכנו את התכנים באתר באופן שוטף בשפות הרלוונטיות כדי להבטיח מידע איכותי, מעניין ועדכני. הקפידו על אחידות ואיכות התרגום לאורך זמן כדי לשמור על חווית משתמש גבוהה. חשוב לבצע פעולות של ניתוח התנהגות משתמשים לצורך אופטימיזציות לאתר ושיפור הביצועים שלו.

 

הטיפים של MIXOOM:

  • חברו את השפה החדשה תחת URL ייחודי. למשל, אם הוספתם ספרדית כשפה נוספת, צרו URL כגון: DOMAIN.CO.IL/ ES
  • חברו את השפה החדשה למעקב אחר מיקומי ביטויי מפתח שאותם החלטתם לקדם. ישנן תוכנות SEO רבות המאפשרות זאת, בעיקר בתשלום, אך ההשקעה משתלמת כדי שתוכלו לדעת כמה אתם באמת קרובים לקבלת חשיפה במדינת היעד.

תהליך מעבר האתר שלכם לאתר רב לשוני ישתלם לכם לאורך זמן ובראייה לטווח רחוק,  זהו אמצעי להרחבת הפעילות העסקית ולבנות מותג בינלאומי מצליח.

 

על הכותבת:

בתיה אפשטיין בוחניק, בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים מאוניברסיטאות מובילות בישראל ובאנגליה. מייסדת ובעלים של חברת התרגום "קיו-לינגואה תרגומים בע"מ", המתמחה בתרגום לסקטורים עסקיים וביניהם: תרגום משפטי, תרגום רפואי, תרגום טכני, תרגום שיווקי, תרגום פיננסי ועוד.

 

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו