הבלוג שלנו

ניהול מוניטין – כך תדחקו תוצאות שליליות בגוגל

ניהול מוניטין – כך תדחקו תוצאות שליליות בגוגל

מאמר אורח: דניאל זריהן

המוניטין של העסק הוא הנכס החשוב ביותר שלו. אם המוניטין נפגע בשל כל סיבה שהיא, סביר להניח שהלקוחות הקיימים יעזבו את העסק, שהלקוחות הפוטנציאליים לא יהפכו להיות לקוחותיו בעתיד, שהעסק לא יצליח למכור ובסופו של דבר (ודי במהירות) הוא יקרוס ויעלם.

אנחנו אולי מעט דרמטיים אך זוהי המציאות – כשהמוניטין של העסק נפגע, קשה מאוד לשקם אותו ובמידה שלא פועלים במהירות כדי להביא לשיקומו, הוא עלול להיסגר.

על מוניטין שלילי בגוגל

מוניטין שלילי יכול להיווצר בשל מגוון גורמים, בין הגורמים הללו יכול המוניטין להיפגע בשל תוצאות שליליות שמופיעות בעמודים הראשונים של גוגל. עיתונאים שונים, אנשים שעובדים בעסק ומעוניינים לפגוע בו, לקוחות לא מרוצים וגורמים אחרים יכולים לכתוב ביקורות שליליות או לייצר מידע שלילי שיופיע ברשת ויפגע בעסק.

במקרים אלו ניתן להתמודד עם הבעיה על ידי דחיקת התוצאות השליליות. ניהול מוניטין שמתבצע על ידי דחיקת התוצאות השליליות, ימנע מצב בו הגולשים שיחפשו את המוצרים או השירותים שהעסק מספק יראו את שם העסק בדף הראשון של גוגל, יקראו מידע שלילי אודותיו ויתחילו להתייחס אליו באופן חשדני. במקרים אחרים הגולשים מחפשים את העסק באופן מכוון וביקורות שליליות ימנעו מהם לקבל ממנו שירות. במידה שהלקוחות רכשו מהעסק מוצר ולא היו כל כך מרוצים, הם עשויים שלא לתת לו צ'אנס נוסף. במקרה שמדובר על לקוחות פוטנציאליים הם פשוט יפנו אל עסק אחר ויזכרו שלעסק עליו קראו ביקורות רעות לא כדאי לפנות.

מי יכול לסייע במקרה שהמוניטין של העסק נפגע?

במקרה שבעל עסק פקח את עיניו ביום בהיר, הדליק את המחשב, בחן את האתר שלו ובדרך גילה שהעמוד הראשון בגוגל התמלא במידע שלילי אודות העסק שלו, חשוב שהוא יפעל במהירות ושהוא יפנה אל מקדם האתרים שלו או אל מקדם אתרים מקצועי ומיומן שמתמחה בניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות בגוגל (במידה שמקדם האתרים שלו אינו מתמחה בתחום). ככלל, רצוי שמקדם האתרים יערוך מעקב מתמיד אחר המוניטין של בעל העסק ויזהה מצבים בעייתיים בהם הוא נפגע.

ואיך ניתן לדחוק את התוצאות השליליות?

כדי לדחוק את התוצאות השליליות יש לפעול במגוון מישורים ובאופן מקביל. קידום תכנים ממגוון מקורות ובראשם: קידום תכנים בבלוגים, האתר של העסק, אתרים אחרים, פייסבוק, יוטיוב ומקורות אחרים וצבירת כמה שיותר אזכורים חיוביים אודות העסק, בשילוב רכישת מאמרי יחצנות, יוכלו לדחוק את התוצאות השליליות לעמודים הבאים. בצורה זו הגולשים שיערכו מחקר ברשת – אם מדובר על גולשים שמחפשים את המוצרים או השירותים שהעסק משווק או גולשים שמחפשים מידע אודות העסק באופן ספיציפי ימצאו רק מידע חיובי. מדובר למעשה בתהליך SEO לכל דבר – אך בדגש על יצירת תוכן וקישורים.

חשוב לזכור שהגולשים נוהגים לעצור בעמוד הראשון או לכל היותר בעמוד השני או בעמוד השלישי. תוצאות חיוביות שימלאו את העמוד הראשון, העמוד השני והעמוד השלישי יובילו לכך שרוב הגולשים לא יראו את התוצאות השליליות.

לא קל לנהל מוניטין

ניהול מוניטין הוא תהליך מורכב משום שיש לייצר תכנים איכותיים, לדאוג לכך שהם יופיעו בעמודים הראשונים של גוגל ולהמשיך לקדם אותם באופן מתמיד. במידה שהתכנים לא יהיו מעניינים, ארוכים ואיכותיים, הם לא ישפיעו על התוצאות. אם בכל זאת תהיה לתכנים השפעה חיובית, היא לא תהיה מרבית והיא תחלוף תוך זמן קצר. יש להדגיש שחשוב לדאוג לכך שלא רק העמוד הראשון בגוגל יתמלא בתוצאות החיוביות ושיש להקדיש מאמץ נוסף ולוודא שגם העמוד השני ושהעמוד השלישי מכילים תכנים חיוביים שנוגעים לעסק.

מעבר לזאת, חשוב לייצר עמוד נחיתה איכותי ולהקפיד על כך שהקישורים יהיו איכותיים. קישורים שליליים יפגעו בעסק בצורה קשה. כמו כן, יש להשקיע רבות ברשתות החברתיות – בין אם מדובר על העמוד העסקי של העסק בפייסבוק ואם מדובר על יוטיוב ורשתות חברתיות אחרות.

כמה זמן יש להמתין עד שיהיה ניתן לראות תוצאות?

התקופה שיש להמתין עד שיהיה ניתן לראות תוצאות תלויה ברמת הפגיעה בעסק. במידה שכמות האזכורים השליליים גבוהה והמידע השלילי מופיע באתרים מובילים ופופולאריים, עשוי תהליך ניהול המוניטין ומחיקת התוצאות השליליות להמשך חודשים ולהגיע אפילו לשנה ומעלה.

לעומת זאת, במידה שכמות האזכורים השליליים מעטה והמידע השלילי מופיע באתרים שאינם פופולאריים, יהיה התהליך הרבה יותר פשוט והתוצאות יופיעו במהירות יחסית.

המוניטין נפגע? פעלו במהירות ופנו אל מקדם אתרים שמתמחה בניהול מוניטין ברשת

במידה שהעסק שלכם נפגע כתוצאה ממידע שלילי ברשת, חשוב שתפעלו בהקדם ושתפנו אל מקדם אתרים שמתמחה בניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות בגוגל.

מקדם אתרים שמיומן בתחום ידע כיצד לפעול בכל המישורים ובצורה הטובה ביותר. כמו כן, יקפיד המקדם לעקוב אחר התוצאות באופן מתמיד, כך שהתוצאות החיוביות יחזיקו מעמד לאורך זמן וימשיכו להימצא בעמודים הראשונים של גוגל.

עבודה שתתבצע במהירות ובאופן מתמיד ועקבי תוכל להציל את העסק מקריסה ולמנוע מצב בו הלקוחות הקבועים של העסק יעזבו אותו ולקוחותיו הפוטנציאליים ימנעו מלפנות אליו. כאשר מדובר על עסקים, המוניטין של העסק הוא הדבר החשוב ביותר וחשוב מאוד להגן עליו ולמנוע מצב שבו עובד ממומר, ביקורת קשה, מתחרה או עיתונאי יצליחו להשיג את מטרתם ולפגוע בעסק.

 

 

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו