הבלוג שלנו

5 דרכים לשיפור המודעות שלכם ביוטיוב

5 דרכים לשיפור המודעות שלכם ביוטיוב

מאמר אורח מאת: אור פוליאקוב 

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות שצומחות בקצב הכי מהיר בשנים האחרונות וכ-5 מיליארד סרטונים נצפים ביוטיוב על ידי משתמשים כל יום. וידאו הפך להיות מרכיב משמעותי באסטרטגיית הפרסום של כל עסק ומי שלא משתמש באסטרטגיית פרסום באמצעות וידאו מפסיד המון קהל מכיוון שהיום רוב האנשים צורכים תוכן וידאו. אבל, כשחברות ועסקים רבים משווקים סרטונים לקהל שלהם באמצעות יוטיוב, זה הופך את התחרות ביוטיוב על תשומת הלב של הקהל יותר לקשה יותר ולכן במאמר הזה נעבור על 5 טיפים דרכים שיעזרו לכם לשפר את המודעות שלכם ביוטיוב.

  1. תבחרו בקפידה את פורמט המודעה הרצוי בבחירת הקמפיין

מה שהופך את הפרסום ביוטיוב למעט מסובך משאר המדיות השיווקיות בהן ניתן להריץ מודעות, אלו הפורמטים הרבים של המודעות ביוטיוב. יש כמה סוגי מודעות מרכזיות כמו: מודעות באמפר, מודעות תצוגה, מודעות שניתן לדלג עליהן, מודעות שלא ניתן לדלג עליהן ועוד. לפני שבוחרים את פורמט המודעה אתם צריכים לדעת מה המטרה העיקרית שלכם במהלך הפרסום. למשל – אם נרצה להעלות את המודעות למותג ככל הנראה נרצה להשתמש במודעות מסוג Trueview In Stream או Discovery. אבל, אם נרצה לייצר יותר לידים מהמודעה ככל הנראה שנשתמש בכרטיסים ממומנים. העצה שלי עבורכם היא להתנסות בכמה סוגי פורמטים כדי להבין אילו תוצאות אתם מקבלים מכל אחד ועד כמה זה רלוונטי ויעיל עבורכם ועבור העסק שלכם.

 

2. תנצלו את אפשרויות הטרגוט המורחבות שקיימות

 

בדיוק כמו הדגש לקהל שאתם שמים במודעות של פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וכו', כך אתם צריכים לשים דגש על בחירת הקהל בקמפיינים של יוטיוב כדי לא לבזז כסף על קהל שלא רלוונטי עבורכם. יוטיוב מאפשרת לכם גמישות רבה על בחירת הקהל באמצעות מיקוד דמוגרפי (מגדר, דת, לאום, מיקום גיאוגרפי וכו'), קהלים בעלי זיקה לנושא מסוים (תחומי עניין), קהלים עם כוונות רכישה וקהלים מותאמים אישית. לדוגמא – אם אתם סוכני נדל"ן המשווקים בתים לרכישות או לשכירויות תוכלו לטרגט זוגות שזה הרגע התחתנו, שזו סגמנטציה שמתאימה לעסק שמשווק דירות.

 

 

3. צרו קמפיין רימרקטינג עם וידאו ייעודי

 

לפי דעתי, רימרקטינג היא שיטת השיווק המובילה ביותר המספקת את הביצועים הכי טובים מכיוון שאתם מפרסמים לקהל שכבר היה באינטראקציה עם העסק שלכם בסרטון ביוטיוב או באתר עצמו. רימרקטינג זו הדרך שלנו לפרסם לאנשים שכבר פגשו את המותג באתר שלכם או ברשתות החברתיות. זה אולי נשמע קצת רלוונטי מכיוון שאנחנו מפרסמים לקהל שהכיר אותנו ובדרך כלל לא ביצע המרה אצלנו בעבר, אבל דווקא בגלל שהקהל כבר מכיר את המותג עולה הסיכוי שהוא יתחבר יותר בפעמים הנוספות שהוא פוגש אותו והסיכוי שלכם להמיר את הגולש הזה עולה.

 

4. צרו תוכן שירגיש טבעי ואותנטי בפני הגולשים

 

עם כמות עצומה של תוכן וידאו ברחבי האינטרנט והאפשרות לדלג מעל פרסומות כמעט בכל פלטפורמה (ובמיוחד ביוטיוב), חשוב להתמקד ביצירה והפקה של תוכן וידאו באיכות גבוהה. חשוב מאוד ליצור את הפרסומת שלכם אותנטית כמה שאפשרת, שהגולשים ביוטיוב לא ירגישו שהם עוברים מתוכן אורגני לתוכן שיווקי. בין אם אתם מפרסמים סיפור רגשי שיסחט דמעות מהגולשים שלכם או שאתם מפרסמים סרטון שמכיל תוכן הורוסיטי, המטרה העיקרית שלכם היא להתחבר לקהל היעד שלכם באמצעות הסרטון, להעביר את המסר לגולש במהלך הסרטון ולמשוך את הגולש מהסרטון שלכם לביצוע פעולה ממירה עבורכם (מעורבות בסרטון, השארת פרטים, רכישה וכו').

 

5. תוסיפו אלמנטים נוספים על גבי הסרטון שמניעים לפעולה

לפרסומות ביוטיוב יש אפשרויות רבות גם במודעה עצמה וגם בתהליך שאותו אתם רוצים להעביר את קהל היעד שלכם בכל מה שקשור לפעולת המשך לאחר הסרטון. אפשר לקשר את עגלת הקניות באתר שלכם ישירות למודעת וידאו מסוג TrueView על מנת להעביר גולשים מהסרטון השיווקי שלכם ביוטיוב ישירות לחנות איקומרס. ניתן גם לפרסם במסך הסיום של הסרטון את הלינקים שאליהם אתם רוצים שהקהל יעבור בצירוף הפעולות הרצויות שאתם רוצים שהוא יבצע. מסך הסיום שממיר בצורה הכי טובה ביוטיוב הוא מסך סיום המכיל כרטיסיות עם סרטונים נוספים רלוונטים לתוכן שזה עתה צפיתם בו.

לסיכום

בין אם אתם מפרסמים לקהל B2C או קהל B2B, יש לכם איזשהיא מטרה בראש שהובילה אתכם לפרסם ואתם יכולים למשוך לשם את הקהל שצופה בסרטון על ידי קריאות לפעולה. פרסומת מעולה היא דבר אחד ולהשיג תוצאות רלוונטיות ומוחשיות מהפרסומות הזו זה דבר אחר. עברו על הטיפים שלנו במאמר הזה כדי לייעל את הפרסום שלכם ביוטיוב, תבחרו בקפידה את פרומט המודעה, תנצלו את אפשרויות הטרגוט הקיימות ביוטיוב, צרו קמפיינים של רימרקטינג, תרו תוכן שירגיש טבעי ואותנטי לגולשים ותוסיפו אלמנטים נוספים על גבי הסרטון. בצעו את כל הפעולות הללו על מנת לשפר את הביצועים של המודעות שלכם ביוטיוב.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

 

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו