fbpx

הבלוג שלנו

OFF-TOPIC: נטישת לקוחות? הנה כמה דברים שתצטרכו לעשות אחרת

 

כולם יודעים שהדרך של כל עסק לגדול היא שימור, שימור ועוד פעם – שימור לקוחות.
היכולת לגייס עוד ועוד לקוחות בתוספת הלקוחות הקיימים, הופכים כל עסק לריווחי יותר, גמיש יותר ובעל תזרים טוב יותר לאורך זמן.

בין אם אתם עסק שנותן שירותי B2B בריטיינר, מוכר מוצרים או אפילו מסעדה ואולם אירועים – ככל שתשמרו את הלקוחות הקיימים בצורה האופטימלית ותמנעו נטישת לקוחות, תוכלו באמת לגדול. אז בואו נתעכב על המושג הקצת מפחיד הזה שנקרא "נטישת לקוחות".
הנה ה-50 סנט שלנו על הנושא ו-5 דרכים מעולות לשמר את הלקוחות שלכם.

1. תהיו בקשר, לאן נעלמתם? 

בזמן שאתם עסוקים בלעשות את העבודה שלכם עבורם, הלקוחות שלכם לא תמיד יודעים את זה. לכן, אנחנו ממש ממליצים על מערכת דיוור לכל עסק ובכל תחום. תשלחו עדכון לפחות פעם בשבועיים על הדברים החדשניים שאתם עושים, התכנונים שלכם לעתיד, קייס סטאדיז מעניינים עם לקוחות, הישגים ואפילו הצגת עובדים חדשים שגייסתם לעסק.
הלקוח יקבל את הרושם שאתם חבר'ה רציניים שאוהבים את מה שהם עושים, ולא רק עושים.
זה נקרא "מקרב" בשפת המכירות – חברו את הלקוח שלכם ליומיום שלכם, הוא ירגיש חלק.

2. תתחילו לתפעל את דף הפייסבוק שלכם! 

הנה החלק שאנחנו אוהבים במיוחד כי זה אחד השירותים שאנו מעניקים ללקוחות שלנו, אבל גם אתם יכולים להזמין את הלקוחות שלכם לאהוב את העמוד שלכם (כן, לייק), לפתוח עמוד אינסטגרם ולהיות פעילים יותר ברשתות החברתיות, צלמו תמונות מהרמות כוסית במשרד למשל ותתעדו על הוויב בארגון שלכם. בעיקר בשביל הלקוחות הקיימים שרוצים לראות את המותג שלכם ולהגיב לו, אבל כמובן שזה כלי מצוין גם ללקוחות פוטנצייאליים, אבל זה כבר בניוזלטר אחר 🙂

3. מתנות בחג – ההוצאה הכי משתלמת שלכם. 

האמת, שאת זה למדתי כשעבדתי לפני שנים רבות כשכיר במשרד פרסום קטן בחיפה, שם הבעלים היה שולח אותנו לרחבי הארץ לחלק אלפי מתנות מטורפות ללקוחות פוטנצייאלים (אפילו לא לקוחות קיימים). הוא עשה זאת במשך שנים, עד שהלקוחות האלו ממש חיכו למתנה שלהם. בסוף הוא גם גייס אותם, כי זה היה רק עניין של זמן שתחילת הקשר העסקי שהתבסס על מתנות, יהפוך גם לצורך ממשי ולשיתוף פעולה. זה נקרא 'חיזור, ותראו לנו אחד שלא אוהב שמחזרים אחריו.

אז פסח בפתח וברכות לחג זה כזה 2001. תחשבו על רעיון מגניב שמתקשר לתחום שלכם ותשקיעו את זה בלקוחות הקיימים שלכם. זה ישמר אתכם חזק חזק בתודעה ויחזק את הקשר החברי ביניכם.

4. גם לקוח קטן רוצה להרגיש גדול

יש לכם תקציבי עוגן של לקוחות גדולים ושמנמנים? מצוין.
אבל החיסרון בהם הוא שאם אחד עוזב, אז יוסטון, יש לנו בעיה.
הלקוחות הקטנים שלכם הם לפעמים "הלחם והחמאה" והסך שלהם גדול משאר חלקיו.
אז כדי שאף קטנצ'יק לא יעזוב אתכם, אנחנו ממליצים שלפחות פעם בשבוע תהיו אקטיביים ותרימו טלפון / תשלחו מייל או מבצע רק להם. כמובן, דו"חות קבועים אחת לחודש הם בגדר חובה להדגשת הטיפול הרציני שלכם בהם.

אחרי הלקוחות הקטנים האלו, רודפים לא מעט מתחרים רעבים מעבר לפינה. אז תעשו את המאמץ, הוא ישתלם לכם בחידושי החוזה וההתקשרות העסקית מולם.

5. תהיו מתקדמים, בכל הפלטפורמות. 

כולנו רוצים להרגיש שאנחנו עובדים עם הטובים ביותר.
אנו ממליצים שהנוכחות והנראות של העסק שלכם תהיה הקרם דה לה קרם. פה נכנסים אלמנטים ומושגים כמו "רענון המותג", "מיתוג מחדש" ועוד.

שדרוג האתר שלכם, מצגת חדשה ורלוונטית לפגישות עסקיות, ריענון הלוגו הישן בצבעוניות חדשה, כל אלו ועוד דרכים מעולות לשפר את הנראות שלכם.

קצת כמו ללבוש חולצה חדשה ויוקרתית שקניתם, אתם לא מרגישים מעולה לצאת איתה מהבית? אתם גם תשדרו את זה ללקוחות הקיימים.

בהצלחה! יאללה – לשמר, לשמר, לשמר.

כותב המאמר: Mixoom Team

הבלוגים הפופולרים ביותר שלנו

בואו נטיס את העסק שלכם!

מלאו פרטים ואנחנו על זה.